REKLAMAČNÍ ŘÁD
pro zákazníky obchodní společnosti GLASFABRIK KVĚTNÁ s.r.o., IČO: 29283477, se sídlem nám. Em. Zahna 1151, Květná, 687 66 Strání, vedené u Krajského soudu v Brně v oddíle C, vložka 70896 (dále také jako „prodávající“)
Reklamační řád upřesňuje postup kupujícího – fyzické osoby, která nejedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání) a prodávajícího v případě, že přes veškeré úsilí prodávajícího o zachování nejvyšší kvality nabízeného zboží a služeb vznikne na straně kupujícího oprávněný důvod k reklamaci. Reklamační řád se vztahuje na výrobky prodávané pod obchodními značkami GLASFABRIK KVĚTNÁ a KVĚTNÁ 1794.
- Základní podmínky reklamace
- Prodávající odpovídá kupujícímu, že zakoupená věc při převzetí nemá vady. Vadami nejsou prodávajícím výslovně deklarované vlastnosti výrobků (viz Garantované parametry kvality dostupné na stránce Garantovaných parametrů).
- Vyskytne-li se u zakoupeného zboží vada bez zavinění kupujícího, je zájmem prodávajícího poskytnout kupujícímu takové služby, aby tato vada byla v nejkratším možném termínu odstraněna nebo ve shodě s tímto reklamačním řádem jinak vyřešena.
- Za vadu nelze považovat změnu (vlastností) zboží, která nastala / se objevila v průběhu lhůty pro uplatnění nároku z odpovědnosti za vady v důsledku nesprávného používání nebo ošetřování.
- Kupující může uplatit reklamaci přímo v sídle nebo v některé provozovně prodávajícího, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaných výrobků. Přijetí reklamace je možné v těchto provozovnách prodávajícího:
- Nám. Em. Zahna 329, Květná, 687 66 Strání
- Prodávající vyřizuje reklamaci ihned, umožňuje-li to povaha reklamované vady. Reklamace, včetně odstranění vady, musí být vyřízena do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodnou na jiné lhůtě.
- Kupující má právo na náhradu účelně vynaložených nákladů při úspěšném uplatnění práva z vad. Za náklady vynaložené kupujícím v případech, ve kterých kupujícímu práva z vad nenáleží, kupujícímu náhrada nenáleží. Prodávající nemusí přiznat náhradu nákladů, pokud bude kupujícím uplatněna déle než 1 měsíc
- Vytknutí vad a uplatnění práv z vad
- Kupující je povinen zakoupené zboží zkontrolovat ihned při jeho převzetí.
- Kupující je povinen uplatnit reklamaci bez zbytečného odkladu poté, co měl možnost zboží prohlédnout a vadu zjistit.
- Kupující je oprávněn vytknout vadu a uplatnit právo z vady, která se vyskytne u prodávaného zboží v době dvaceti čtyř měsíců ode dne převzetí zboží kupujícím.
- Doporučený postup při reklamaci vady výrobku
- zaslat dopis na adresu:
nám. Em. Zahna 1151
687 66 Květná - nebo na e-mailovou adresu: info@kvetna1794.cz, obsahující tyto údaje a přílohy:
- číslo objednávky,
- uvést, že se jedná o reklamaci pro vadu výrobku,
- popis reklamované vady spolu s fotografií vady, včetně označení vady nebo popisu, jak se projevuje,
- fotokopii faktury prodávajícího,
- zpáteční adresu kupujícího,
- požadavek kupujícího na způsob vyřízení reklamace,
- originální podpis kupujícího.
- Vyčkat na e-mail, telefonát ze strany prodávajícího, skrze který se reklamace vyřeší dle preferencí kupujícího, např., ale ne výlučně: vrácením peněz, výměnou produktu „z ruky do ruky“, případně jiným způsobem dle domluvy
- zaslat dopis na adresu:
- Doporučený postup při reklamaci výrobku poškozeného během přepravy
- zaslat dopis na adresu:
nám. Em. Zahna 1151
687 66 Květná - nebo na e-mailovou adresu: info@kvetna1794.cz, obsahující tyto údaje a přílohy:
- číslo objednávky,
- uvést, že se jedná o reklamaci z důvodu poškození zboží při přepravě,
- identifikační číslo zásilky,
- fotografie poškozeného zboží (není-li fotografie k dispozici, je nutné zaslat rozbité zboží zpět na adresu: Aviatická 1092/8, Ruzyně, 161 00 Praha 6),
- popis poškození a množství poškozeného zboží
- fotokopii faktury prodávajícího,
- zpáteční adresu kupujícího,
- požadavek kupujícího na způsob vyřízení reklamace.
- Vyčkat na e-mail či telefonát ze strany prodávajícího, skrze který se reklamace vyřeší dle preferencí kupujícího
- zaslat dopis na adresu:
- Doporučený postup při ztrátě zásilky během přepravy
- V případě, že zásilka nebyla řádně a včas (v termínu stanoveném v potvrzení dopravce o převzetí zásilky) doručena na adresu kupujícího, kupující neprodleně informuje prodávajícího formou e-mailu na adresu info@kvetna1794.cz nebo doručením písemnosti na korespondenční adresu sídla prodávajícího:
nám. Em. Zahna 1151
687 66 Květná - Jako součást této informace kupující poskytne prodávajícímu:
- číslo objednávky, (pokud ho zná, např. na základě sdělení od dopravce zásilky nebo od prodávajícího),
- doručovací adresu kupujícího.
- Prodávající bez zbytečného odkladu po obdržení reklamace a průvodních podkladů informuje kupujícího, jakým způsobem a do kdy bude jeho reklamace vyřízena.
- Nedoručení zásilky z důvodu kupujícím chybně uvedené adresy se nepovažuje za oprávněný důvod k reklamaci a kupující nese všechny náklady spojené s opětovným odesláním této zásilky.
- V případě, že zásilka nebyla řádně a včas (v termínu stanoveném v potvrzení dopravce o převzetí zásilky) doručena na adresu kupujícího, kupující neprodleně informuje prodávajícího formou e-mailu na adresu info@kvetna1794.cz nebo doručením písemnosti na korespondenční adresu sídla prodávajícího:
- Způsob vyřízení reklamace
- V případě vady zboží může kupující za uvedených podmínek uplatnit následující práva:
- v případě odstranitelných vad má kupující právo na bezplatné odstranění vady;
- kupující má právo na dodání nového zboží bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené; pokud se vada týká pouze součásti zboží, kupující je oprávněn požadovat jen výměnu součásti zboží; není-li to možné, může odstoupit od kupní smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady;
- neodstoupí-li kupující od kupní smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nového zboží bez vad, na výměnu jeho součásti nebo na opravu zboží, může požadovat přiměřenou slevu. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat nové zboží bez vad, vyměnit jeho součást nebo zboží opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy kupujícímu působilo značné obtíže;
- není-li možné dodat kupujícímu nové zboží bez vad, nebo vyměnit jeho součást, má kupující právo na přiměřenou slevu;
- při opakovaném výskytu vady po opravě nebo pro větší počet vad má kupující právo na dodání nového zboží, výměnu jeho součásti nebo právo odstoupit od kupní smlouvy.
- V případě vady zboží může kupující za uvedených podmínek uplatnit následující práva:
- Výjimky z odpovědnosti za vady
- Prodávající neodpovídá za vady zboží v následujících případech:
- byla-li pro takovou vadu sjednána sleva z kupní ceny;
- Prodávající neodpovídá za vady zboží v následujících případech:
- Prevence a služby
- Základní podmínkou zachování funkčnosti a vlastností zboží prodávaného v provozovnách prodávajícího je řádná prevence, která začíná již jeho výběrem, pokračuje jeho užíváním a končí řádnou péčí o něj. Všechny důležité informace o povaze produktu, údržbě a manipulací jsou dostupné na webovém rozhraní prodávajícího, a to konkrétně na stránce Údržby.
- Kupujícímu je za účelem výběru vhodného výrobku a způsobu jeho používání a ošetřování poskytována odborná poradenská služba prostřednictvím pracovníků prodávajícího.
- Zdobené výrobky se nedoporučuje mýt v automatických myčkách na nádobí.
- Je třeba chránit výrobek před kontaktem s tvrdými a ostrými předměty a opatrnou manipulací zamezit poškrábání výrobku.
- Projevy přirozeného procesu oxidace zlata či jiných drahých kovů je vhodné odstranit použitím leštících přípravků.
- Závěrečná ustanovení
- Reklamační řád se řídí příslušnými ustanoveními občanského zákoníku č. 89/2012 Sb., zejména § 2161 a násl. a zákonem č. 634/1992 Sb., o ohraně spotřebitele, a nabývá účinnosti dnem 1.7.2021.