REKLAMAČNÍ ŘÁD

pro zákazníky obchodní společnosti GLASFABRIK KVĚTNÁ s.r.o., IČO: 29283477, se sídlem nám. Em. Zahna 1151, Květná, 687 66 Strání, vedené u Krajského soudu v Brně v oddíle C, vložka 70896 (dále také jako „prodávající“)

Reklamační řád upřesňuje postup kupujícího – fyzické osoby, která nejedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání) a prodávajícího v případě, že přes veškeré úsilí prodávajícího o zachování nejvyšší kvality nabízeného zboží a služeb vznikne na straně kupujícího oprávněný důvod k reklamaci. Reklamační řád se vztahuje na výrobky prodávané pod obchodními značkami GLASFABRIK KVĚTNÁ a KVĚTNÁ 1794.

  1. Základní podmínky reklamace
    • Prodávající odpovídá kupujícímu, že zakoupená věc při převzetí nemá vady. Vadami nejsou prodávajícím výslovně deklarované vlastnosti výrobků (viz Garantované parametry kvality dostupné na stránce Garantovaných parametrů).
    • Vyskytne-li se u zakoupeného zboží vada bez zavinění kupujícího, je zájmem prodávajícího poskytnout kupujícímu takové služby, aby tato vada byla v nejkratším možném termínu odstraněna nebo ve shodě s tímto reklamačním řádem jinak vyřešena.
    • Za vadu nelze považovat změnu (vlastností) zboží, která nastala / se objevila v průběhu lhůty pro uplatnění nároku z odpovědnosti za vady v důsledku nesprávného používání nebo ošetřování.
    • Kupující může uplatit reklamaci přímo v sídle nebo v některé provozovně prodávajícího, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaných výrobků. Přijetí reklamace je možné v těchto provozovnách prodávajícího:
      • Nám. Em. Zahna 329, Květná, 687 66 Strání
    • Prodávající vyřizuje reklamaci ihned, umožňuje-li to povaha reklamované vady. Reklamace, včetně odstranění vady, musí být vyřízena do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodnou na jiné lhůtě.
    • Kupující má právo na náhradu účelně vynaložených nákladů při úspěšném uplatnění práva z vad. Za náklady vynaložené kupujícím v případech, ve kterých kupujícímu práva z vad nenáleží, kupujícímu náhrada nenáleží. Prodávající nemusí přiznat náhradu nákladů, pokud bude kupujícím uplatněna déle než 1 měsíc
  2. Vytknutí vad a uplatnění práv z vad
    • Kupující je povinen zakoupené zboží zkontrolovat ihned při jeho převzetí.
    • Kupující je povinen uplatnit reklamaci bez zbytečného odkladu poté, co měl možnost zboží prohlédnout a vadu zjistit.
    • Kupující je oprávněn vytknout vadu a uplatnit právo z vady, která se vyskytne u prodávaného zboží v době dvaceti čtyř měsíců ode dne převzetí zboží kupujícím.
  3. Doporučený postup při reklamaci vady výrobku
    • zaslat dopis na adresu:
      nám. Em. Zahna 1151
      687 66 Květná
    • nebo na e-mailovou adresu: info@kvetna1794.cz, obsahující tyto údaje a přílohy:
      • číslo objednávky,
      • uvést, že se jedná o reklamaci pro vadu výrobku,
      • popis reklamované vady spolu s fotografií vady, včetně označení vady nebo popisu, jak se projevuje,
      • fotokopii faktury prodávajícího,
      • zpáteční adresu kupujícího,
      • požadavek kupujícího na způsob vyřízení reklamace,
      • originální podpis kupujícího.
    • Vyčkat na e-mail, telefonát ze strany prodávajícího, skrze který se reklamace vyřeší dle preferencí kupujícího, např., ale ne výlučně: vrácením peněz, výměnou produktu „z ruky do ruky“, případně jiným způsobem dle domluvy
  4. Doporučený postup při reklamaci výrobku poškozeného během přepravy
    • zaslat dopis na adresu:
      nám. Em. Zahna 1151
      687 66 Květná
    • nebo na e-mailovou adresu: info@kvetna1794.cz, obsahující tyto údaje a přílohy:
      • číslo objednávky,
      • uvést, že se jedná o reklamaci z důvodu poškození zboží při přepravě,
      • identifikační číslo zásilky,
      • fotografie poškozeného zboží (není-li fotografie k dispozici, je nutné zaslat rozbité zboží zpět na adresu: Aviatická 1092/8, Ruzyně, 161 00 Praha 6),
      • popis poškození a množství poškozeného zboží
      • fotokopii faktury prodávajícího,
      • zpáteční adresu kupujícího,
      • požadavek kupujícího na způsob vyřízení reklamace.
    • Vyčkat na e-mail či telefonát ze strany prodávajícího, skrze který se reklamace vyřeší dle preferencí kupujícího
  5.  Doporučený postup při ztrátě zásilky během přepravy
    • V případě, že zásilka nebyla řádně a včas (v termínu stanoveném v potvrzení dopravce o převzetí zásilky) doručena na adresu kupujícího, kupující neprodleně informuje prodávajícího formou e-mailu na adresu info@kvetna1794.cz nebo doručením písemnosti na korespondenční adresu sídla prodávajícího:
      nám. Em. Zahna 1151
      687 66 Květná
    • Jako součást této informace kupující poskytne prodávajícímu:
      • číslo objednávky, (pokud ho zná, např. na základě sdělení od dopravce zásilky nebo od prodávajícího),
      • doručovací adresu kupujícího.
    • Prodávající bez zbytečného odkladu po obdržení reklamace a průvodních podkladů informuje kupujícího, jakým způsobem a do kdy bude jeho reklamace vyřízena.
    • Nedoručení zásilky z důvodu kupujícím chybně uvedené adresy se nepovažuje za oprávněný důvod k reklamaci a kupující nese všechny náklady spojené s opětovným odesláním této zásilky.
  6. Způsob vyřízení reklamace
    • V případě vady zboží může kupující za uvedených podmínek uplatnit následující práva:
      • v případě odstranitelných vad má kupující právo na bezplatné odstranění vady;
      • kupující má právo na dodání nového zboží bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené; pokud se vada týká pouze součásti zboží, kupující je oprávněn požadovat jen výměnu součásti zboží; není-li to možné, může odstoupit od kupní smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady;
      • neodstoupí-li kupující od kupní smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nového zboží bez vad, na výměnu jeho součásti nebo na opravu zboží, může požadovat přiměřenou slevu. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat nové zboží bez vad, vyměnit jeho součást nebo zboží opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy kupujícímu působilo značné obtíže;
      • není-li možné dodat kupujícímu nové zboží bez vad, nebo vyměnit jeho součást, má kupující právo na přiměřenou slevu;
      • při opakovaném výskytu vady po opravě nebo pro větší počet vad má kupující právo na dodání nového zboží, výměnu jeho součásti nebo právo odstoupit od kupní smlouvy.
  7. Výjimky z odpovědnosti za vady
    • Prodávající neodpovídá za vady zboží v následujících případech:
      • byla-li pro takovou vadu sjednána sleva z kupní ceny;
  8. Prevence a služby
    • Základní podmínkou zachování funkčnosti a vlastností zboží prodávaného v provozovnách prodávajícího je řádná prevence, která začíná již jeho výběrem, pokračuje jeho užíváním a končí řádnou péčí o něj. Všechny důležité informace o povaze produktu, údržbě a manipulací jsou dostupné na webovém rozhraní prodávajícího, a to konkrétně na stránce Údržby.
    • Kupujícímu je za účelem výběru vhodného výrobku a způsobu jeho používání a ošetřování poskytována odborná poradenská služba prostřednictvím pracovníků prodávajícího.
    • Zdobené výrobky se nedoporučuje mýt v automatických myčkách na nádobí.
    • Je třeba chránit výrobek před kontaktem s tvrdými a ostrými předměty a opatrnou manipulací zamezit poškrábání výrobku.
    • Projevy přirozeného procesu oxidace zlata či jiných drahých kovů je vhodné odstranit použitím leštících přípravků.
  9. Závěrečná ustanovení
    • Reklamační řád se řídí příslušnými ustanoveními občanského zákoníku č. 89/2012 Sb., zejména § 2161 a násl. a zákonem č. 634/1992 Sb., o ohraně spotřebitele, a nabývá účinnosti dnem 1.7.2021.